środa, 10 grudnia 2008

Zaangażowanie kontra zainteresowanie

„Dopóki nie ma zaangażowania,
istnieje wahanie, tracenie szans,
ciągła nieefektywność.
Jeśli chodzi o wszystkie akty inicjatywy (i tworzenia),
istnieje jedna podstawowa prawda,
której nieznajomość zabija niezliczone pomysły
i wspaniałe plany:
w chwili gdy ktoś się angażuje,
wkracza Opatrzność.
Zdarza się wszystko, co może mu pomóc,
a co bez tego zaangażowania nigdy by się nie wydarzyło.
Cała rzeka wydarzeń wypływa z decyzji,
budzą się wszystkie niewidzialne siły,
spotkania, pomoce materialne,
o jakich żaden człowiek nie mógł nawet śnić,
że zostaną jego sprzymierzeńcami.”
W.N.Murray

A jak to jest u Ciebie? Czy zacząłeś już uświadamiać sobie, jak ogromne znaczenie ma zaangażowanie się w życie w 100%.
Czy zastanawiałeś się już kiedyś, w co się w życiu tak naprawdę angażujesz, a czym jesteś tylko zainteresowany.
Ja odkryłam tę różnicę wtedy, gdy zastanawiałam się dlaczego pewne rzeczy, pomimo, że ich bardzo chcę, nie wychodzą. Analizowałam swoje podejście, ilość sił i energii, jaką w nie wkładam i okazało się, że było to za mało. Ja po prostu czasami jestem tylko zainteresowana różnymi tematami, ale gdy tylko pojawiają się przeszkody lub ciekawsze na dany moment rozwiązania, to daję sobie spokój.
Z zaangażowaniem się jest inaczej – tutaj wiele przeszkód po prostu nie istnieje. Świat wydaje się bardzo sprzyjać moim działaniom i nie wystawia mnie na wielkie próby. Tak jak w wierszu, budzą się wszystkie niewidzialne siły, spotkania i pomoce materialne, abym mogła swój cel osiągnąć. A samo działanie daje mi bardzo dużo energii i nie dopuszcza do mnie zwątpienia.
Warto więc wyeliminować z życia takie tematy, którymi jesteś tylko zainteresowany. Skup się na tym, w co możesz się w całości zaangażować, a sam zobaczysz jak wiele się zmieni.
Jeśli nadal jesteś zaangażowany w czytanie tego posta, to może jest to znak, że właśnie potrzebujesz porządków w swym działaniu.
Jaki więc będzie Twój pierwszy krok, by coś zmienić?

1 komentarz:

„Masz tylko jedno życie. Znajdź czas, by być szczęśliwy