piątek, 9 stycznia 2009

„Zrozumienie daje dostęp do radosnego życia”

Czasami zastanawia mnie dlaczego dopiero np. w wieku trzydziestu lat dowiadujemy się co jest w życiu ważne choć dużo wcześniej umiemy obsługiwać już skomplikowane urządzenia, komputery etc. Ale nic to, lepiej późno niż wcale.
Ostatni rok był dla mnie czasem zrozumienia naprawdę wielu ważnych rzeczy. W ogóle zauważam, że moja świadomość rośnie każdego dnia.
Odczułam różnicę między wiedzieć a naprawdę zrozumieć. Od dawna już wiedziałam o kilku bardzo podstawowych prawdach, ale mam wrażenie, że w tym roku je naprawdę zrozumiałam. Co to za prawdy?
Czy uświadamiasz już sobie, że masz tylko jedno ziemskie życie.
Ja czuję ten fakt całą sobą, po prostu w każdej minucie mam tę myśl w głowie i delektuję się tym, że żyję. Kiedy tylko najdzie mnie smutek czy jakaś negatywna emocja myślę sobie… ale po co mi to, szkoda czasu, szkoda życia, którego i tak nie wiem ile mi zostało! I bardzo szybko wracam do równowagi:)
Następnym razem gdy Twój czas zżerać będą niepotrzebne emocje lub sprawy, zadaj sobie po prostu pytanie CZY WARTO? Ja od razu podpowiem Tobie, że nie warto.
Wolisz mieć rację czy po prostu być szczęśliwym?
Kolejna prawda:
Czy wiesz kto jest odpowiedzialny za Twoje szczęście?
Ach, jak wielkie było moje odkrycie, gdy zrozumiałam, że JA i tylko JA:)
Nic się dookoła mnie w tym czasie nie zmieniło a jednak mój świat stał się naraz bajecznie piękny. Wzięłam się do pracy, do działania. Odrzuciłam marudzenie i szukanie winnych. Bo to tylko ja tworzę swoją rzeczywistość taką jaką chcę i także swoje szczęście.
„Chcesz być szczęśliwym po prostu bądź szczęśliwy.”
Lew Tołstoj
I na zakończenie jeszcze jedno moje zrozumienie:
Każdego dnia mogę zacząć wszystko od nowa, zostawić przeszłość, tworzyć przyszłość ale żyć przede wszystkim w teraźniejszości.
„Zaczynać każdy dzień na nowo to sztuka życia.
Być każdego dnia świeży jak światło słońca.
Każdego ranka powstawać z nocy.
Zaczynać na nowo każdy dzień,
Mając ręce pełne nadziei i ufności.”

Phil Bosmans
Z szaloną ufnością patrzę w przyszłość.
I dziękuję sama sobie, że powoli uwalniam się z ram, ze swoich blokad, ograniczających przekonań, dając sobie w ten sposób szansę na piękne, radosne życie, do którego prowadzi zrozumienie.
A Ty ile zrozumiałeś już prawd w swoim życiu?
Nie zwlekaj, czas ucieka…

3 komentarze:

  1. Wiele prawd zrozumiałem i mam świadomość ile jeszcze do odkrycia... Gratuluję z niecierpliwości ą czekam na kolejny wpis:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez przypadek trafiłam na Twój wpis do bloga i po raz kolejny stwierdzam,że nie ma przypadków! Nie wiem skąd bierze się ten optymizm w Tobie,ale ja mój czerpię dzięki Tobie! Dziękuję,że jest ktoś taki jak Ty na tym świecie,kto potrafi tak prosto i nieskomplikowanie pokazać jak można szczęśliwie przeżywać każdy dzień.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Mago ;-) Świetnie, że Jesteś :) Ja nie wiem czy mam jedno życie, nie wiem też jak 'należy' je postrzegać. Wiem za to co daje mi więcej radości, w czym odkrywam Piękno, Miłość... ;) Piszesz o przekonaniach.. sądzę, że to klucz do zrozumienia tego jak postrzegamy świat, a właściwie w jaki sposób tworzymy własną jego interpretację ;) Szanuję to co robią inni, mają swoje przekonania, które mogą nazywać 'racjami' i fajnie, szanuję ich decyzje, wybory ;) Co jeśli ktoś myśli, że pesymizm jest dla niego korzystniejszy? Czy wypada zmienić jego przekonanie? Moim zdaniem fakt, że myśli o tym świadczy, że nie chce tego poczuć ;) Ja poczułem:-D Z tego co piszesz jestem w podobnym wieku i raduję się ogromnie, że zaczynam rozumieć świat, widzieć możliwosci, szanować siebie i innych.. za to, że jesteśmy. Mógłbym napisać, że mój świat się zmienił - zmieniła się interpretacja, sposób postrzegania, rozumienie i chęci:) Piękno, Miłość.. są wszędzie i nigdzie, podobnie jak szczęście ;) Jeśli ktoś zechce poznać siebie odkryje również nowe możliwości, a odkrywając siebie pozna również własną drogę do Szczęścia :)) Pozdrawiam Cię serdecznie, trafiłem tu szukając Piękna, znalazłem :) Dziękuję, że Jesteś :)

    OdpowiedzUsuń

„Masz tylko jedno życie. Znajdź czas, by być szczęśliwy