piątek, 24 października 2008

Mała zmiana a jednak jaka wielka

Pewnego dnia, na placu targowym, pośród tłumu ludzi siedział niewidomy z kapeluszem na datki i kartonikiem z napisem: "Jestem ślepy, proszę o pomoc".
Pewien mężczyzna, który przechodził obok niego, zauważył, że jego kapelusz jest prawie pusty, zaledwie parę groszy... Wrzucił mu parę monet, po czym bez pytania niewidomego o zgodę wziął jego kartonik, odwrócił na druga stronę i napisał coś....
Tego samego popołudnia, ten sam mężczyzna znowu przechodził obok tego samego niewidomego i zauważył, że tym razem jego kapelusz jest pełen monet. Niewidomy rozpoznał kroki tego człowieka i zapytał go czy to on odwrócił kartonik i co na nim napisał......
Mężczyzna odpowiedział: " nic, co nie byłoby prawdą. Przepisałem Twoje zdanie, tylko troszkę inaczej."
Uśmiechnął się i oddalił....
Niewidomy nigdy się nie dowiedział, że na jego kartoniku było napisane:
"dziś wszędzie dookoła jest wiosna.. A ja nie mogę jej zobaczyć..."

Zmień swoją strategię, jeśli coś nie jest tak jak być powinno. Uczyń choćby drobną zmianę, a zobaczysz, jak wiele może się zmienić... na lepsze:)))

1 komentarz:

  1. Jeszcze raz przeczytałem i odkryłem coś na co nie zwróciłem uwagi: "„Traktuj poważnie swoje marzenia, ale nie siebie i swoje ograniczenia.”
    Za bardzo się napinamy gdy zetkniemy się z własnymi ograniczeniami:-)

    OdpowiedzUsuń

„Masz tylko jedno życie. Znajdź czas, by być szczęśliwy