wtorek, 15 maja 2012

PERSPEKTYWA



Czasami tak bywa, że niektóre rzeczy nas przerastają albo przytłaczają.
W danym momencie nie potrafimy znaleźć właściwego rozwiązania i kręcimy się w kółko, wpadamy w jakieś utarte koleiny. Takie sytuacje są niejednokrotnie przyczyną przeżywanego przez nas stresu…

I tutaj przychodzi mi do głowy rewelacyjne ćwiczenie, które udało mi się całkiem dobrze zobrazować podczas mojej ostatniej podróży do Grecji.

Mianowicie całe widzenie-nie widzenie rozwiązań często polega na przyjętej
perspektywie. Jeśli patrzymy wciąż w ten sam sposób to trudno byśmy znaleźli nowe rozwiązania. Często patrzymy z tego samego poziomu, tocząc żmudna walke u podnóży.A już sam Einstein twierdził, iż „…problem można rozwiązać jedynie wchodząc na inny poziom niż ten, na którym się ten problem stworzyło.”

Tak więc następnym razem kiedy zdarzy się Tobie podobna sytuacja to wyobraź sobie,że unosisz się wysoko ponad swoją rzeczywistość, jakbyś leciała samolotem albo helikopterem i w stanie spokoju i głębokiego oddechu przyjrzyj się ponownie swojej sytuacji. Patrz na nią z góry tak długo i tak często, aż zobaczysz to co jest dostępne
Tobie dookoła…Zadawaj sobie pytania: „Co stąd widzę? Co jest prawdą o sytuacji na dole, gdy patrzę na nią z tej korzystniejszej perspektywy? ”

Ja miałam okazje oglądać z okna samolotu nasze polskie góry Tatry, te, które są przepiękne lecz zarazem budzą grozę, które są takie potężne i surowe.. Z tej perspektywy były tylko białą ośnieżoną plamką gdzieś pode mną. Było to niesamowite doświadczenie, przez tę chwilę odczułam niesamowitą siłę i zrozumiałam, że wiele przerażających mnie w życiu rzeczy może tak wyglądać, jeśli tylko spojrzę na nie w taki sposób, z dystansu, z innej perspektywy. Zapamiętałam ten obraz, ba nawet go uwieczniłam, jak japoński turysta;)) by mieć przypominajkę że wiele zależy od perspektywy, z której patrzę na problem. I wyzwanie , że gdy utknę gdzieś u podnóży gór na które się w życiu wspinam, to zawsze mogę się wspiąć wysoko, by uzyskać świeżą perspektywę.

A Ty jakiej perspektywy używasz w trudniejszych chwilach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Masz tylko jedno życie. Znajdź czas, by być szczęśliwy